اپلای کردن رشته حقوق در آمریکا

رشته حقوق در امریکا

بدون شک رشته حقوق یکی از رشته‌های پر درآمد در امریکا به حساب می‌آید. طبق آخرین آمار بدست آمده وکالت شانزدهمین شغل پردرآمد در ایالات متحده امریکاست. ازهمین رو بسیاری از فارغ‌التحصیلان این رشته علاقه زیادی به ادامه تحصیل در این کشور دارند، با این حال نکات مهمی در خصوص رشته حقوق و وکالت در امریکا وجود دارد که لازم است پیش از مهاجرت به امریکا از طریق تحصیلی یا کاری و با پروانه وکالت با آن آشنا شوید.

لیسانس حقوق در آمریکا

برنامه های LLB  یا لیسانس حقوق، مدرک حقوق حرفه ای است که پس از اتمام تحصیلات کارشناسی اعطا می شود. در اکثر کشورها، داشتن یک LLB با اعتبار اضافی، امکان اجرای قانون را فراهم می کند. برنامه های LLB به دانش آموزان درک محکمی از قانون و همچنین مهارت های تفکر انتقادی، تحلیلی و استراتژیک لازم برای رشته حقوق می دهد. برخی از نمونه‌های برنامه‌های LLB در بخش‌های حقوقی مانند قانون تجارت، حقوق اروپا، حقوق بین‌الملل و حقوق جزا هستند. برخی از دانشگاه‌ها همچنین به دانشجویان اجازه می‌دهند تا برنامه‌های تخصصی LLB خود را مختص علایق حرفه‌ای خود توسعه دهند. برنامه های LLB معمولاً در سه یا چهار سال تکمیل می شوند.

محبوب ترین زمینه ها

مطالعات عمومی حقوق

مطالعات حقوقی کسب و کار

مطالعات حقوق بین الملل

علم حقوق

مطالعات حقوق اداری

فوق لیسانس در آمریکا

LLMیا کارشناسی ارشد حقوق، مدرکی است که به کسانی اعطا می شود که قبلاً دارای مدرک حقوق حرفه ای هستند و تحصیلات و تحقیقات پیشرفته را در زمینه خاصی از حقوق تکمیل کرده اند. وکلا ممکن است برای به دست آوردن تخصص در یک بخش خاص، برای پیشرفت شغلی و ایجاد یک شبکه حرفه ای، برنامه های LLM را دنبال کنند.

برخی از نمونه‌ های برنامه‌ های LLM در بخش‌های حقوقی مانند فناوری اطلاعات، قانون مالیات، خدمات مالی، حقوق بین‌الملل، حقوق محیط‌ زیست و حقوق تجاری هستند. برخی از دانشگاه‌ ها همچنین به دانشجویان اجازه می‌دهند تا برنامه‌های تخصصی LLM مخصوص به علایق حرفه‌ای خود را توسعه دهند. برنامه های LLM معمولاً حداقل یک سال طول می کشد تا تکمیل شود و در حالی که برخی از برنامه ها عمدتاً از تحقیقات تشکیل شده اند، برخی دیگر نیز به دوره های آموزشی نیاز دارند. از دانشجویان برنامه های LLM می توان انتظار داشت که پایان نامه ای را برای اعطای مدرک تکمیل کنند.

محبوب ترین زمینه ها

 مطالعات حقوق بین الملل

مطالعات حقوقی کسب و کار

مطالعات عمومی حقوق

مطالعات حقوق اداری

مطالعات حقوق ملی

مطالعات حقوق اقتصادی

علم حقوق

مطالعات حقوق بشر

مطالعات حل اختلاف

حقوق قانون فناوری

کارشناسی ارشد مطالعات حقوقی (MLS) 

یک مدرک حقوقی سطح بالاتری است که هدف آن متخصصانی است که می خواهند تخصص حقوقی خود را افزایش دهند. مدارک MLS همچنین به عنوان مدرک کارشناسی ارشد مطالعات حقوق (MSL)، کارشناسی ارشد علوم حقوق، یا کارشناسی ارشد حقوقی (JM) شناخته می شود. مدرک MLS توسط برخی از دانشکده های حقوق ارائه می شود و اکنون اغلب به صورت آنلاین و از طریق برنامه های آموزش از راه دور ارائه می شود.

هدف از MLS اعطای تخصص حقوقی به دانشجویان یا متخصصانی است که قصد وکالت را ندارند. آنها همچنین می توانند توسط دانشجویان دکترا که رشته های آنها تمرکز قانونی دارند یا برای صدور گواهینامه متخصصانی که با قوانین و مقررات همکاری نزدیک دارند، استفاده شوند. میزان، تمرکز و چارچوب مدرک MLS توسط موسسه اعطا کننده مدرک تعیین می شود. دانشجویان آینده نگر مدارک MLS را در تخصص های مختلفی از جمله مقررات، مدیریت، روزنامه نگاری و حتی اخلاق زیستی ارائه می کنند.

در حالی که مدارک MLS به فارغ التحصیلان صلاحیتی برای وکالت نمی دهد، اما پایه و اساس جامعی در درک قانون و مقررات ارائه می دهد. اکثر مدارک MLS را می توان در یک سال تکمیل کرد و اغلب به عنوان برنامه های پاره وقت یا آنلاین در دسترس است. دانش آموزانی که MLS را تکمیل می کنند، عموماً تحقیقات بین رشته ای مربوط به حوزه حقوق یا حرفه مورد علاقه خود را انجام می دهند. اغلب متوجه می شوید که مدارک MLS به طور مشترک بین دانشکده حقوق و بخش مربوط به تخصص مدرک ارائه می شود.

محبوب ترین زمینه ها

مطالعات حقوقی

دکترای علوم حقوقی

بالاترین مدرک حقوق اغلب به عنوان SJD (همچنین JSD) نامیده می شود که مخفف لاتین  (Scientiae Juridicae Doctor (Juridicae Scientiae Doctor  است. این به دکتر علوم حقوقی یا دکترای علوم حقوق ترجمه می شود. در ایالات متحده، جایی که این مدرک رایج ترین است، SJD معادل دکترا در حقوق است. SJD ها معمولاً پس از اتمام دوره لیسانس حقوق (LLB) و یا کارشناسی ارشد حقوق (LLM) توسط دانشجو یا متخصص حقوق تکمیل می شوند.

مانند دکترا، SJD برای دانشجویانی است که علاقه مند به بورسیه حقوقی هستند که مایل به دنبال کردن مشاغل در دانشگاه یا به عنوان مقامات دولتی هستند. از نامزدهای SJD انتظار می رود که با تحقیقات خود به مجموعه دانش حقوقی موجود کمک قابل توجهی کنند. کنفرانس یک SJD پس از اینکه یک نامزد تحقیقات قابل توجهی را با موفقیت به پایان رساند برگزار می شود. در اکثر برنامه های SJD، تکمیل موفقیت آمیز شامل ارائه پایان نامه با کیفیت قابل انتشار و دفاع شفاهی از تحقیقات داوطلب می شود.

به منظور پیگیری SJD، نامزدهای احتمالی باید برای برنامه انتخابی خود درخواست دهند و استعداد خود را برای تحقیقات حقوقی نشان دهند. در حالی که برخی از برنامه‌ها داوطلبانی را می‌پذیرند که فقط مدرک LLB دارند، بسیاری از آنها از متقاضیان می‌خواهند که مدرک LLM یا سایر مدرک‌های حقوق در سطح فارغ‌التحصیل را تکمیل کرده باشند.

SJD ها دوره های تحصیلی معتبر و دقیقی هستند. اکثر SJD ها در عرض سه سال تکمیل می شوند. نامزدهای موفق SJD می توانند انتظار داشته باشند که به عنوان دانشگاهی یا استاد حقوقی یا در موقعیت های بالا در مناصب دولتی یا دولتی کار کنند.

محبوب ترین زمینه ها

مطالعات حقوقی

اپلای رشته حقوق در امریکا

برای گرفتن اپلای دانشگاهی در رشته حقوق قبل از هرچیز باید هدف شخصی خود را مشخص نمائید. به این معنی که اگر لیسانس حقوق دارید و می‌خواهید در امریکا وکالت کنید دو راه پیش پایتان است: یا برای گرفتن مدرک JD  از ابتدا اقدام نمایید و یا یک دوره LLM  بگذرانید، دوره LLM خود را نیز بسته به هدف خود از تحصیل انتخاب نمایید. دوره‌های LLM در امریکا بسیار متنوع تر از دوره‌های فوق لیسانس در کشور ماست.

اما بهترین توصیه که می‌توان در خصوص انتخاب دوره کرد صرف نظر از علاقه، دوره‌هایی را انتخاب نمایید که با قوانین بین‌المللی انطباق بیشتری دارد به عنوان مثال حقوق بین‌الملل، تجارت بین‌الملل، مالکیت فکری، حقوق بشر، حقوق فضا و … انتخاب این دست رشته‌ها به عنوان دانشجوی خارجی، این امکان را به شما می‌دهد که اگر قصد فعالیت در سایر کشورها را داشتید، به دلیل آشنایی با قوانین بین‌المللی اختیارات بیشتری داشته باشید. مدارک لازم جهت اپلای در دانشگاه شامل موارد زیر است:

  • داشتن مدرک کارشناسی اعم از کارشناسی حقوق و دیگر رشته‌ها
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر مانند آزمون آیلتس با نمره حداقل ۷ و یا آزمون تافل با حداقل نمره ۹۰ ( البته در دانشگاه‌های متفاوت شرایط مختلفی در نظرگرفته شده است که متقاضی باید حتما شرایط آن دانشگاه را مد نظر قرار دهد.)
  • آزمون LSAT (این آزمون یک آزمون جامع است که هدفش بررسی استعداد متقاضیان افراد در رشته حقوق است این آزمون تا سال‌ها پیش جهت ورود به دانشگاه‌های حقوق امریکا و کانادا الزامی بود اما چند سالی است که در برخی از دانشگاه‌های معتبر این الزام برداشته شده است و برخی دیگر نیز در حال لغو این آزمون جهت ورود دانشجویان هستند.)

دیدگاهتان را بنویسید