نکات ضروری برای موفقیت در مصاحبه کارآموزی حقوقی

۱۰ نکته ضروری برای موفقیت در مصاحبه کارآموزی حقوقی!

1) درباره دفتر حقوقی یا شرکتی که اپلای کردی به طور کامل تحقیق کن 
از وب سایت و صفحات رسانه های اجتماعی آنها بازدید کن، مقالات خبری در موردشون بخون و با هر کسی که می شناسی که در اونجا تجربه کار داشته صحبت کن. کسب درک خوب از حوزه های عملی، موکلین، ارزش ها و ماموریت اونها از نون شب هم واجب تره. این به شما کمک می کنه تا با دانش و آمادگی بیشتری در مصاحبه شرکت کنی.

2) دانش و اطلاعاتت رو در مورد قوانین و نظام حقوقی ایران تقویت کن
اغلب شرکت ها و دفاتر حقوقی در زمینه های مختلف حقوق تجارت بین الملل، حقوق مالکیت فکری، حقوق اقتصادی و … فعالیت میکنن. بنابراین نیازه که دانش قابل قبولی در حیطه این گرایش ها که با مطالعه قانون مدنی و قانون تجارت، حقوق شرکت ها، اسناد تجاری، عناصر تشکیل دهنده قراردادها، انوع قراردادها، علائم تجاری، اینکوترمزها و … بدست میاد کسب کنی.

3) سعی کن حداقل یک قرارداد و از اول تا اخر بخونی تا با شرایط عمومی قراردادها آشنا بشی
در اینترنت و با سرچ ساده در گوگل انواع مختلف قراردادها رو به زبان فارسی و انگلیسی میتونی پیدا کنی و مطالعه کنی.

4) خوبه که قبل از مصاحبه اطلاعات کافی داشته باشی که مصاحبه قرار به چه زبان/ زبانهایی باشه که سر جلسه مصاحبه هول نشی
بعضی از شرکت ها و دفاتر حقوقی که بین المللی کار میکنن، مصاحبه رو به زبان انگلیسی انجام میدن. بنابراین این موضوع رو مدنظر داشته باش که برای مصاحبه در این شرکتها باید به زبان انگلیسی مسلط باشی.

5) سوالات متداول مصاحبه کارآموزی

مانند “چرا میخواید اینجا کارآموز بشید؟” “نقاط قوت و ضعف شما چیه؟” “اهداف شغلیت چیه و این دوره کارآموزی چطور میتونه بهت در دستیابی به این هدف شغلی کمک کنه؟” “چرا باید شما رو نسبت به سایر متقضیان در اولویت بذاریم و انتخاب کنیم؟” “اهداف و برنامه شما برای پنج سال آینده چیه” رو شناسایی و براش پاسخی آماده کن.
لینک زیر حاوی سوالات رایجه:
https://hbr.org/2021/11/10-common-job-interview-questions-and-how-to-answer-them

6) به­‌روز باش

درباره مسائل و چالش هایی که راجع به حقوق و مسائلی مثل هوش مصنوعی وجود داره تحقیق کن.
در دنیای امروز، هر دانشجوی حقوقی باید از چالش‌هایی که به رشته خودش مرتبطه باخبر باشه، هوش مصنوعی و متاورس و … مواردی هستن که با مطالعه دربارشون میتونی خودت رو به‌ روز تر کنی.

7) تمرین و تمرین و تمرین
بعد از شناسایی سوالات رایج و آماده کردن جواب برای این سوالات، با یک دوست و یا اگر هم کسی نیست به تنهایی سوالات و پاسخ ها رو تمرین کن و خودت رو در شرایط مصاحبه قرار بده.

8) ارتباط بدون کلام داشته باش
تماس چشمی برقرار کن. اعتماد به نفس داشته باش و خجالتی نباش.

9) برای مصاحبه، لباس مرتب، مناسب و رسمی بپوش
مواردی دیده شده که متقاضی با تی‌شرت یقه گرد در مصاحبه حاضر شده. این مورد ارتباطی به حقوقی بودن و نبودن ما نداره. در هر پوزیشن شغلی و هر رشته‌ای، پوشش رسمی و مرتب میتونه تاثیر مثبتی روی نظر اشخاص مصاحبه‌کننده داشته باشه.

10) سعی کن به مصاحبه‌کننده نشون بدی که روحیه کار تیمی بالایی داری و ارتباطات اجتماعیت خوبه

همچنین، مشتاق نشون دادن خودت برای یادگیری در کنار سایر اهداف شغلیت می‌تونه موثر باشه.
این مورد بسیار مهمه، شخصی که برای کارآموزی اپلای میکنه، حتما باید دارای چنین ویژگی‌هایی باشه چون عنوان شغلیش هم همینه. کارآموزی! و اشتیاق برای یادگیری بیشتر.

دیدگاهتان را بنویسید